Vypadávání vlasů po porodu: Proč k němu dochází a jak ho zmírnit?

Máte doma roztomilý malý uzlíček, ale při pohledu do zrcadle se vám chce brečet, protože vaše hříva chřadne? Pokud vám po každém česání zůstane chomáč vlasů v ruce, nepanikařte. Po porodu je vypadávání vlasů zcela normální a my víme, jak si s ním poradit.

Proč po porodu nacházíte chomáče vlasů po bytě?

Vypadávání vlasů po porodu trápí ženy po celém světě. Spousta maminek se bojí, aby jim vůbec nějaké vlasy zbyly a jsou z toho velmi nešťastné. Tento jev naštěstí obvykle sám odezní zhruba 8 měsíců po porodu

 Co je ale příčinou padání vlasů po porodu? Někdo říká stres, jiný zase kojení. Ani jedna z těchto odpovědí ale není správná. Ve skutečnosti za vypadávání vlasů mohou hormonální změny, které se v těle odehrávají během těhotenství a hlavně při porodu a po něm. Během těhotenství totiž dochází k vyplavování většího množství estrogenu, který prodlužuje stádia růstu vlasů a brání jejich vypadávání. V těhotenství tak můžete naopak pozorovat, že máte vlasy hustší než obvykle. Po porodu se ale hladina estrogenu srovnává a vlasy začínají opět vypadávat, a to dokonce v množství větším, než je obvyklé. 

 

chomáče vlasů po bytě

vitamíny v ovoci a zelenině

Jak zmírnit padání vlasů po porodu

Padání vlasů po porodu nemůžete zcela zastavit, ale můžete ho alespoň trochu zmírnit a své vlasy posílit. Důležitý je dostatek vitamínů a minerálů. Ty můžete získávat buď ze stravy, nebo je doplňovat ve formě tablet. 

V lékárně seženete speciální vitamíny přímo pro kojící maminky. Ty většinou obsahují kyselinu listovou (podporuje krvetvorbu a dělení buněk), jód (přispívá k vyvážené produkci hormonů štítné žlázy) a vitamín D (pomáhá zpracovat vápník a fosfor k udržení zdravých kostí a zubů). K tomu můžete přidat ještě vitamín B (posiluje strukturu vlasů), C a E (udržuje vlasy hydratované), které kromě pozitivních účinků pro vlasy přispívají i ke správnému chodu organismu.

 

Zaměřte se na stravu

Není žádná novinka, že strava ovlivňuje naši fyzickou a psychickou pohodu. Má vliv na to, jak naše tělo vypadá, jakou máme fyzičku, ale právě i na to, jaká je kvalita našich vlasů nebo třeba nehtů. Navíc, pokud kojíte, předáváte živiny i miminku, a tak je potřeba myslet na to, aby dostávalo to nejlepší. Důležitý je dostatek ovoce a zeleniny, vyvážené množství zdravých tuků, bílkovin, sacharidů a vlákniny

Příchod miminka je ale velká změna a chvilku trvá, než se spolu sžijete. Pro někoho tak může být těžké, měnit ještě své stravovací návyky a hlídat si pestrost jídelníčku. Proto jsme pro vás sepsali 3 tipy, které vám mohou zdravé stravování usnadnit:

 

1. Sepište si jídelníček na týden dopředu a udělejte velký nákup:

jídelníček

Když víte, co budete vařit a máte na to suroviny, máte polovinu práce za sebou. Právě neustálé přemýšlení nad tím, co si zrovna vezmete k jídlu, totiž může vést k tomu, že se jen odbijete něčím nezdravým. Na konci týdne si proto najděte chvilku času a jídelníček si sepište na celý nadcházející týden. Výhodou navíc je, že nákup podle něj můžete naklikat a nechat si ho přivézt, nebo na nákup se seznamem vyslat partnera.

2. Vyzkoušejte krabičkovou stravu:

krabičková dieta

Zjistěte, jestli ve vašem městě nefunguje rozvoz krabiček. V nich najdete jídlo na celý den sestavené podle vašich údajů, jako jsou výška, váha, stravovací cíl apod. Vám tak odpadne práce s nákupem i vařením a můžete se plně věnovat sobě a miminku. Nevýhodou může být větší finanční náročnost, ale na druhou stranu máte jistotu, že svému tělu dopřáváte to nejlepší.

3. Řekněte si o pomoc:

pomoc s vařením

Není ostuda přiznat si, že je toho na vás moc. Nemusíte zvládat péči o miminko, úklid domácnosti a každodenní vaření.
Domluvte se s partnerem nebo třeba s rodiči, že vám například třikrát do týdne uvaří. 

DEJTE VLASŮM POTŘEBNOU PÉČI

Nejen péče zevnitř ve formě stravy, ale i péče z venčí ve formě správně zvolených produktů, je pro vlasy velmi důležitá. NIVEA Posilující micelární šampon s výtažky z leknínu posílí oslabené vlasy a navrátí jim jejich pružnost. Díky micelám vlasy důkladně čistí, aniž by narušil jejich strukturu a zároveň chrání přirozené pH pokožky hlavy.

Snažte se vyhýbat situacím, které vlasy zbytečně oslabují a ničí. Mezi ně patří například foukání horkým vzduchem, který vlasy vysušuje, nebo nevhodné účesy , kvůli kterým se vlasy lámou.

Vyzkoušet můžete i tipy, pomocí kterých řešily padání vlasů už naše babičky:

Odvar z kopřiv: Připravte odvar z hrsti čerstvých nebo nasušených kopřiv a po jeho vyhladnutí jím oplachujte vlasy po celé délce (včetně pokožky hlavy). Kopřivy by měly pomáhat v rychlejší regeneraci vlasů a zároveň je hydratovat.

Maska na vlasy z vajec: 2 vaječné žloutky smíchejte s dvěma lžícemi olivového oleje a jednou lžící medu. Kašičku naneste na vlasy a na pokožku hlavy, nechte 15 minut působit a opláchněte. Bílkoviny obsažené ve vejcích by měly posilovat strukturu vlasů a podporovat jejich růst.

Znovu ale připomínáme, že padání vlasů po porodu je přirozený proces. Nepříjemný, ale nijak výjimečný. Navíc se vše časem zase srovná.

 
 

výtažky z leknínu

Náš tip: Jsou vaše vlasy celkově unavené a mdlé? Přečtěte si tipy na péči o poškozené vlasy a dejte svou korunku krásy opět do pořádku.