Když se před 100 lety zrodila NIVEA, skoro všechen výzkum prováděli jen tři lidé: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna a Dr. Isaac Lifschütz.
Dnes je všechno úplně jinak. V současné době zaměstnáváme více než 850 vědců a naše Centrum pro výzkum pokožky v Hamburku je považováno za jeden z nejmodernějších institutů pro výzkum péče o pokožku na světě. „Výzkum pokožky byl vždy součástí našeho receptu na úspěch,“ říká Dr. Horst Wenck, náš viceprezident pro oblast výzkumu. „Je to jasně vidět, když se podíváte na náš vývoj. Jedním z našich prvních úspěchů bylo vyvinutí stabilní emulze vody a oleje, Euceritu, který se stal základem krému NIVEA. A s NIVEA Creme vznikla moderní péče o pokožku."
Během těch mnoha let náš výzkum vedl k mnoha zlepšením v oblasti péče o pokožku, které dnes považujeme za samozřejmost. Pleťový krém, pleťové mléko, opalovací krém s ochranným faktorem, výrobky po holení bez obsahu alkoholu, sprej s pumpičkou, přípravky pro péči o zralou pleť, krémy proti vráskám s koenzymem Q10 - tyto i další výrobky uvedla NIVEA na trh. Ale jak říká Dr. Wenck, předtím, než můžete vymyslet takovéto novinky, musíte si klást ty správné otázky. „Na jedné straně se díváme na potřeby zákazníka - co lidé očekávají od péče o pokožku a co potřebují? Na druhé straně provádíme důkladný výzkum vlastností lidské pokožky. A na základě toho, co o pokožce víme, se pak můžeme zeptat: jak můžeme podpořit nebo stimulovat její přirozené vlastnosti?
Díky kombinaci těchto dvou stránek věci můžeme vytvářet nové a opravdu inovativní výrobky pečující o pokožku.“Vývoj nového výrobku je pomalý proces, který vyžaduje roky výzkumu. Všichni chceme výrobky, které budou vyhovovat naší pokožce, ale pokožka každého z nás potřebuje jinou péči. Musíme brát ohled na typ naší pokožky, na naši rasu, věk a kulturu i na to, kde žijeme.
Proto každý výrobek NIVEA před uvedením na trh testujeme na mnoha různých lidech a v různých podmínkách. Všechny naše výrobky musí navíc projít důkladnými testy bezpečnosti a účinnosti. Testujeme i zdánlivé maličkosti, například to, jak snadno se výrobek otevírá a zavírá. A protože jsme proti jakémukoliv testování na zvířatech, všechny výsledky našeho výzkumu zkoušíme na našich báječných dobrovolnících za pomoci moderních laboratorních technik, například zkoušek na buněčných kulturách. Jak řekl Dr. Wenck: „Od prvotního nápadu až po uvedení výrobku na trh může uplynout tři, pět nebo i více let. Na kvalitě se nedá šetřit.“ Dr. Wenck se domnívá, že budoucí vývoj péče o pokožku bude „stejně vzrušující jako v uplynulých 100 letech. Už teď pracujeme na nové generaci aktivních složek, které posunou výzkum péče o pokožku na úplně jinou úroveň.“
Jaký další objev nás v této oblasti čeká? To se ukáže časem...