pryč se stresem

Pryč se stresem

Jak zůstat klidným a trpělivým rodičem?
V mnoha kulturách jsou novopečení rodiče hýčkáni a oslavováni. U nás se ale většina pozornosti zaměřuje na miminko. Musíme se tak o to víc rozmazlovat sami. Vypjatým chvilkám se většinou úplně nevyhneme, dlouhotrvající stres lze výrazně zmírnit. Přečtěte si, co vám pomůže k domácí pohodě.

Nejčastější příznaky stresu?

Bolesti hlavy, nespavost i závažnější problémy

Stres je jedním z rizikových faktorů, které přispívají ke zdravotním problémům. Může se projevovat například bolestmi hlavy nebo nespavostí a vést až k vysokému krevnímu tlaku či srdečním chorobám. Maminky s malými dětmi jsou ke stresu náchylnější, jelikož procházejí obdobím velkých fyziologických změn spojených s kolísáním váhy, nevyrovnanou hladinou hormonů a chronickým nedostatkem spánku. 


Stres se nesnažte hned porazit, spíše omezte jeho projevy

Maminky, které mají pocit, že jsou pod neustálým tlakem, mohou mít potíže se spaním, rozhodováním i zvládáním každodenních povinností. Někdy pro ně bývá složité rozpoznat, jestli má miminko hlad, je unavené, nebo chce jen pochovat. Děti jsou pak mrzuté, maminky nervózní a začarovaný kruh stresu se uzavírá. Bylo by pošetilé myslet si, že stres ze svého života zcela vyloučíte, ale můžete ho výrazně omezit. 

10 tipů, které vám pomohou minimalizovat stres

7. Jezte zdravě a neodbývejte se

Špatná výživa podporuje stres a ubírá energii. Každý večer si připravte jídlo a lahev vody na druhý den (nebo poproste manžela). Během celodenní honičky pak jednoduše sáhnete do lednice a dobře se najíte i bez vaření. Přestože pro vás může být poporodní váha dalším stresujícím faktorem, experti nedoporučují kojícím maminkám držet jakékoliv diety. Mohou totiž snižovat kvalitu mateřského mléka. Zdravá strava a přiměřené cvičení je pro vytvarování vaší postavy dostatečné a bezpečné.