Pálení žáhy v těhotenství

SNADNÉ TIPY, JAK SE ZBAVIT POCITU POLYKAČE PLAMENŮ.

Zjistěte, jak snadno zatočit s nepříjemným pocitem plného žaludku
i pálení v krku a na hrudi.

Pálení žáhy v těhotenství můžete úspěšně předejít

Kdy pálení žáhy v těhotenství skončí?

Nastávající maminky trápí pálení žáhy nejvíce v prvních třech měsících. V druhém trimestru většinou ustupuje, aby se pak znovu vrátilo v posledním trimestru. Tehdy totiž rostoucí miminko zvyšuje tlak na žaludek, a tím se jeho obsah dostává opět nahoru. A jak lze pálení žáhy předcházet?

 
 

Trápí vás také nevolnosti?

Zjistěte, co dělat, když ranní nevolnosti udeří.

Pálení žáhy trápí téměř všechny těhotné ženy. Víte proč?

Máte neodolatelnou chuť na všechno, co je zrovna po ruce? Když v těhotenství přijde touha po něčem na zub, dokáže málokdo přemýšlet o otravném pálení žáhy, které bude co nevidět následovat. S trochou dobré vůle ale můžeme právě pálení žáhy v těhotenství úspěšně předejít nebo alespoň zmírnit jejich průběh.

V těhotenství je ženské tělo k pálení žáhy náchylnější. Proč tomu tak je? Jícen ústící do žaludku je uzavřen jakousi „zpětnou záklopkou“. Ta zabraňuje, aby se obsah žaludku včetně žaludečních šťáv vracel zpět do jícnu. Těhotenské hormonální změny však zpomalují zažívání a uvolňují svalové sevření jícnu, takže žaludeční šťávy putují vzhůru a způsobují nepříjemné pálení na hrudi.  

Je to stejné, jako když držíte balónek naplněný vodou. Dokud otvor balónku pevně svíráte mezi prsty, voda neuniká. Jakmile však sevření jen trochu povolíte, voda může snadno vytéct, zvlášť pokud je balónek nebo vaše tělo v pohybu. Pokud vás tedy pálí žáha, funguje jako první pomoc klidový režim.

 


Co na pálení žáhy v těhotenství

Vyzkoušejte 5 osvědčených tipů:

Zmenšete porce

Tři velká jídla vyměňte za několik menších porcí za den. Poloviční porce vašemu žaludku příjemně uleví.

Vyzkoušejte 5 osvědčených tipů:

Dopřejte si čas

Na snězení jednoho jídla si vyčleňte minimálně 15 minut. Nespěchejte a každé sousto pořádně rozkousejte.

Vyzkoušejte 5 osvědčených tipů:

Jídlo si užijte

Pokud jíte rychle, sníte toho obvykle víc, což vede ke zbytečnému přejídání. Přeplněný žaludek je k pálení žáhy mnohem náchylnější.

Vyzkoušejte 5 osvědčených tipů:

Nejezte na noc

Přecpávat se na noc není zdravé ani v těhotenství. Proto nic nejezte alespoň hodinu před spaním.

 

Vyzkoušejte 5 osvědčených tipů:

Podložte si hlavu

V posteli si podložte hlavu a záda polštáři. Gravitace pomůže udržet žaludeční šťávy tam, kde mají být – v žaludku.

 

A co ještě?

Dále by maminky měly vyloučit nebo omezit potraviny a nápoje, o kterých se opakovaně přesvědčily, že vyvolávají pálení žáhy. Pokud se ale příznaky pálení žáhy a překyselení vyskytují delší dobu nebo jsou intenzivní, je nezbytné kontaktovat lékaře a podrobit se vyšetření.