Opalování v těhotenství

Opalování v těhotenství

Myslete nejen na své zdraví!
Léto je za dveřmi a vy jako nastávající maminka řešíte otázku opalování se? Pak byste jistě měla vědět, že opalování v těhotenství je spojeno s určitými zdravotními riziky, nicméně hnědé pokožky v těhotenství se nemusíte nutně vzdát.

Obzvlášť nebezpečné je přehřátí a dehydratace

Při opalování v těhotenství je nutné myslet nejen na své zdraví, ale i na zdraví svého miminka. Jako budoucí maminka byste se slunečním paprskům měla vystavovat s jistou dávkou obezřetnosti. Nespoléhejte se na věci, na které jste byla doposud zvyklá!

V těhotenství je teplota organismu přirozeně vyšší. Na sluníčku tak může rychleji dojít u vás i u miminka k přehřátí a dehydrataci.

Zejména v I. trimestru může dlouhodobý pobyt na přímém slunci a vystavení těla vysoké teplotě negativně ovlivnit vývoj plodu.

  • Opalování na přímém slunci, v době mezi 11-15 hodinou, by proto pro vás mělo být tabu.
  • Přehřívání organismu v pozdějším období těhotenství způsobuje rychlejší rozvoj otoků, zejména končetin.
  • Noste pokrývku hlavy, kvalitní brýle a schovávejte bříško!
  • V horkých letních dnech své tělo ochlazujte.
  • Dostatečný příjem tekutin, zejména vody, by pro vás měl být samozřejmostí. Na pitný režim dbejte i v případě, když se pohybujete ve stínu. 

Zvolte tu správnou sluneční ochranu

Myslete na to, že v době těhotenství je vaše pokožka citlivější. Běžně používaný opalovací prostředek tak nemusí stačit.

Nikdy nespoléhejte na opalovací krém s ochranným faktorem, na který jste byla před otěhotněním zvyklá a který vás ochránil před spálením. V těhotenství je vaše pokožka mnohem citlivější a náchylnější na spálení

Navíc vlivem hormonální nerovnováhy těhotné ženy více trpí na pigmentové skvrny. Ty po porodu obvykle samy zmizí. Díky slunění však mohou tyto skvrny mizet pomaleji nebo mohou být dokonce trvalé. Zvolit si kvalitní opalovací krém s vyšším ochranným faktorem je tedy nezbytné.

Opalovací přípravek je důležité aplikovat v dostatečném množství a s dostatečným předstihem, aby se stihl důkladně vstřebat. Mazání je potřeba opakovat. Koupání, pocení i setření přípravku ručníkem může snížit stupeň ochrany. Vhodnou volbou pro vás může být například NIVEA Chladivé mléko na opalování Protect & Refresh, které je nejen voděodolné, ale i příjemně osvěží.

Myslete na své zdraví i zdraví miminka

Zvyšte příjem kyseliny listové

UV záření slunečního svitu snižuje hladinu kyseliny listové v lidském organismu , která je v těhotenství velmi důležitá. Její dostatečné množství v těle zabraňuje vzniku některých vývojových vad a předchází potratu. Navíc je důležitá pro správný vývoj nervové soustavy děťátka. Při opalování byste tak měla myslet na její dostatečný příjem v potravě a ve vhodných potravinových doplňcích. 


Slunce jako zdroj vitamínu D

Opalování však není spojené jen se zdravotními riziky. Sluneční paprsky mají i pozitivní vliv na vaše tělo i duši. Budoucí maminky paprsky nabíjí energií, zlepší náladu a dodají vám vitamín D. V těhotenství je tento vitamín důležitý pro správný vývoj kostry vašeho miminka, zabraňuje nízké porodní váze a napomáhá vstřebat vápník, hořčík a fosfor.

Sluneční ochrana pro vás i vaše miminko