Jak si na mateřské „dovolené“ vyšetřit čas na skutečný oddych

Udělejte si čas pro sebe a buďte spokojená maminka.

I když se všechno točí kolem vašeho děťátka, občas si musíte udělat i čas sama pro sebe. Budete pak mnohem spokojenější! Máme pro vás rady, jak na to.

Udělejte si čas pro sebe a buďte spokojená maminka

Jen se podívejte, co všechno děláte pro své děťátko každý den: krmíte ho, koupete, chováte a nosíte, hrajete si s ním a povídáte si, učíte ho a v neposlední řadě mu projevujete spoustu lásky. A co děláte sama pro sebe? Pravděpodobně nic, přinejlepším nic moc. 

Přiznejte si, že potřebujete čas od času prostě „zmizet” z dohledu vašeho malého neposedy, abyste si trochu odpočinula. A především si uvědomte, že na tom není vůbec nic špatného. Studie dokazují, že maminky, které si občas najdou chvíli jen samy pro sebe, jsou obecně klidnější, mentálně i emocionálně vyrovnanější a dokáží věci řešit s odstupem.

 


Odpočinek si zasloužíte

Jak si ale během té oddané péče ušetřit chvilku pro sebe? Zkuste to následovně:

Odpočívejte

Zdřímněte si vždy, když vaše děťátko spinká. 

Věnujte se sama sobě

Pokud chcete zůstat vzhůru, věnujte se něčemu podobně důležitému – napusťte si vanu, čtěte si, projděte si e-maily, zkrátka dělejte cokoliv, co vám dodá energii.

Hry pro nejmenší děti

Ušetřete si chvilku pro sebe, i když vaše děťátko zrovna nespinká. K tomu, abyste svého miláčka zabavila, vám pomohou hry pro nejmenší děti.

Požádejte partnera, aby vykoupal vašeho drobečka

Mezitím, co se bude cákat ve vaně, získáte minimálně 10 minut jen pro sebe. Nenuťte se během nich do žádné „užitečné“ činnosti a prostě si chvilku vydechněte v křesle.

Potřebujete pohyb, ale od vašeho broučka se zatím nechcete hnout? Vyzkoušejte jednoduchá domácí cvičení po porodu

  • Objednejte si večeři domů a své kulinářské plány si schovejte na víkend – váš večer tak jistě bude o něco klidnější. A když necháte špinavé prádlo v koši ležet ještě další den, svět se nezboří. Abyste získala chvíli pro sebe, budete muset občas trochu “ošulit” svůj seznam povinností. Není však důvod cítit se kvůli tomu provinile - jste stejně důležitá, jako každý jiný úkol, o který se musíte postarat.  

 

  • Sežeňte si hlídání. Protože je pro každou maminku těžké svěřit svého malého andílka do rukou cizího člověka, zkuste nejprve požádat někoho, komu plně důvěřujete. Pravděpodobně zjistíte, že jste si přehnané starosti dělala úplně zbytečně.  

 

  • Buďte aktivní a vyrazte ven z domu. Přihlaste se do kurzů jógy nebo si domluvte hodiny angličtiny. Vhodná je jakákoliv aktivita, která se odehrává pravidelně a mimo domov. Pak už zbývá jen do kurzů opravdu docházet! 

  • Nemáte-li sílu na fyzické cvičení, zkuste si procvičit alespoň prsty a mozek. Baví vás kreslení, ruční práce, výroba dekorace nebo třeba psaní vlastního blogu? Každá činnost, během které se nemusíte soustředit jen na mateřské povinnosti, působí jako blahodárný relax pro mysl. Kromě toho vám také dodá pocit seberealizace.

 

  • Nezapomeňte, že jste nejen matka, ale také partnerka. Vedle tvůrčí činnosti nebo cvičení byste si měla udělat čas i na partnera. Vyhraďte si na sebe alespoň hodinu denně, jeden večer v týdnu a celý den v měsíci. Když bude zrovna hlídat babička, užijte si čas bez dětí spolu.