100 let značky NIVEA

Objevte 100 let historie v příbězích NIVEA

100 let značky NIVEA


Pamatujeme si, jak ji každé ráno a večer používaly naše maminky. Pamatujeme si, jak nám jemným bílým krémem hladily pokožku po koupeli nebo před tím, než jsme si šli hrát. Také si pamatujeme, jak naši tatínkové používali NIVEA Creme při holení a po holení.  Díky těmto vzpomínkám se modrá krabička NIVEA stala součástí života mnoha rodin po celé generace. Ale byly i časy, kdy tato modrá krabička nebyla vůbec modrá.  Když jsme NIVEA Creme uvedli v roce 1911 na trh, krabička měla žlutou barvu a zdobily ji zelené okvětní lístky v secesním stylu. Až v roce 1925 jsme se rozhodli zavést novější design a tak se zrodila modrá krabička.  Od té doby se obal, specifická vůně a sametová struktura  NIVEA Creme příliš nezměnily. Možná proto si krém NIVEA pamatuje tolik lidí. Kromě toho, že nám spolehlivě vyživuje pokožku, nám také připomíná obrazy, vůně a pocity našeho dětství. Ať už z jakéhokoliv důvodu, modrá krabička NIVEA se stala jedním z nejúspěšnějších výrobků pro péči o pokožku všech dob. Ale především se stala symbolem tradice pro miliony rodin ve více než 200 zemích světa. A my doufáme, že ještě mnoho let bude lidem přinášet nádherné vzpomínky.

Jak to všechno začalo

NIVEA patří mezi značky, kterým lidé na světě nejvíce důvěřují, ale za tímto úspěchem stojí jen tři lidé, kteří sdíleli společnou myšlenku. Celé to začalo v roce 1911, kdy farmaceut a vizionářský podnikatel Dr. Oscar Troplowitz objevil možné využití Euceritu, emulgátoru vyvinutého chemikem Dr. Isaacem Lifschützem.

NIVEA - cesta do světa

1911

Celé to začalo v roce 1911, kdy farmaceut a vizionářský podnikatel Dr. Oscar Troplowitz objevil možné využití Euceritu, emulgátoru vyvinutého chemikem Dr. Isaacem Lifschützem. Eucerit, který umožňoval spojit vodu a olej do stabilního krému, se původně měl používat v oblasti medicíny. Dermatolog Prof. Paul Gerson Unna si vážil odborných znalostí Dr. Lifschütze a seznámil ho s Dr. Troplowitzem. Ten si hned uvědomil, že emulze vody a oleje by byla ideálním základem pro kosmetický pleťový krém. Teď už potřebovali jen název. 

Dr. Troplowitz ho našel hned, co se na krém podíval. Inspiroval se jeho sněhobílou barvou a pojmenoval ho NIVEA - jméno odvodil z latinských slov nix (sníh) a nivis (sněhový). 

Roky výzkumu a vývoje se konečně vyplatily. V prosinci 1911 vznikla značka NIVEA. Zrodil se náš první legendární krém pro péči o pleť. 

Už od samého začátku chtěl Dr. Troplowitz vytvářet kvalitní výrobky, které si mohl dovolit každý. NIVEA nyní nabízí širokou výrobků, které se dokonale starají o pleť každého typu. Vize Dr. Troplowitze tak stále žije. A bude žít i v dalším století.

1914

NIVEA cestuje po světě téměř ode dne, kdy se zrodila, a to díky její speciální složce - Euceritu.  Eucerit vynalezl jeden ze zakladatelů značky NIVEA, Dr. Isaac Lifschütz. Díky němu mohl nyní pleťový krém existovat jako stabilní emulze - a na základě tohoto objevu v roce 1911 vznikl první krém NIVEA. Byl to první pleťový krém, který se dal vyvážet do celého světa, aniž by se zhoršila jeho kvalita nebo konzistence. Pouhé tři roky po uvedení NIVEA Creme na trh v Hamburku už byl dostupný na všech světadílech a téměř polovina obratu značky NIVEA pocházela ze zámoří. V roce 1914 už se naše výrobky nevyráběly jen v Hamburku, ale i v Buenos Aires, Kodani, Mexiku, Moskvě, New Yorku, Paříži a Sydney.

V té době to byl v oblasti průmyslu pro péči o pokožku jedinečný rozvoj výroby a prodeje. Pohybovali jsme se v neznámých vodách - a to znamenalo, že jsme při uvádění značky NIVEA na nové trhy museli být často vynalézaví. Například v Jihoafrické republice musela naše reklama být hned ve třech jazycích - v angličtině, xhosštině a v jazyce Zulu. Ve Velké Británii jsme museli modrou krabičku krému NIVEA nahradit krabičkou plastovou, protože jsme zjistili, že Britové si hliníkové krabičky spojují s krémem na boty. V zemích s chladným podnebím, například v Rakousku, jsme zdůrazňovali ochranné vlastnosti našich výrobků proti sněhu, větru a dešti. A řadu NIVEA Sun a výrobky určené do teplejšího podnebí jsme zase mnohem více propagovali v zemích jako je Austrálie. Tyto metody používáme dodnes.

Také jsme se snažili vytvořit výrobky na míru potřebám lidí v různých zemích, a to dlouho před tím, než se toto stalo běžnou praxí. Například ve 30. letech jsme zjistili, že v Asii je velká poptávka po výrobcích, které by zesvětlily pleť. Proto jsme vytvořili bělicí pastu NIVEA, která se okamžitě stala velkým hitem. Přípravky NIVEA s bělicími složkami jsou dodnes v Asii našimi nejprodávanějšími výrobky. NIVEA dnes patří mezi značky, kterým lidé na světě nejvíce důvěřují. Naše výrobky jsou dostupné po celém světě, od rozlehlých australských pustin až po vysoké Skalisté hory v Severní Americe. Přesto si lidé v zemích, kde naše výrobky prodáváme, myslí, že NIVEA je místní značka. To považujeme za ten největší kompliment, jaký nám naši fanoušci mohou složit. Těšíme se na dalších 100 let, po které Vám a lidem po celém světě budeme přinášet výrobky značky NIVEA.

Chlapci NIVEA: Svěží tváře nové doby

1924

Když lidé všech věkových kategorií začali trávit více volného času venku, tehdejší ideál krásy - bledost a křehkost - ustoupil zcela novému trendu. Lidé chtěli být svěží, fit a zdraví.  Doba se změnila natolik, že bylo nutné změnit i značku NIVEA. Ale zatímco se grafici snažili změnit podobu výrobků NIVEA, díky náhodnému setkání vznikla naše nová reklamní kampaň.  Když se Juan Gregorio Clausen, vedoucí reklamního oddělení, jednoho dne procházel ulicemi Hamburku, zastavil se u výlohy fotografa. Visela v ní svěží fotografie tří veselých rošťáků: bratrů Rolfa-Roberta, Petera a Wilhelma Wiethüchterových. Juan hned věděl, že tento jasný obrázek zdravé rodiny přesně vystihuje podstatu nové značky NIVEA. Jakmile jsme od rodičů těchto chlapců získali práva k fotografii, stali se Wiethüchterovi v roce 1924 hvězdami nové reklamní kampaně. Měla ohromný úspěch a bratry brzy na každém kroku vítaly pozdravy: „Ahoj, kluci NIVEA!“. A nezůstalo jen u toho. Po spuštění kampaně jsme byli zavaleni dopisy od fanynek ze všech koutů země. Zaplavily nás dopisy a fotografie s obdivnými komentáři jako: „Jste opravdu roztomilí!“ a „To je škoda, že si nás nechcete vzít, máme vás moc rády!“ Kampaň měla tak velký úspěch, že se k Chlapcům NIVEA brzy přidaly i Dívky NIVEA...

Soutěž o NIVEA dívky

Dnes jsou televizní reality show jako Superstar, X Factor nebo Vypadáš skvěle naprosto běžné, ale v roce 1925 bylo hledání talentů v médiích neznámým pojmem.  Takže když jsme si dali inzerát v berlínských novinách, že hledáme tři NIVEA dívky, vyvolala tato zpráva obrovský zájem veřejnosti. Tím spíš, že jsme nehledali atraktivní modelky, ale obyčejné dívky. „Nehledáme žádné velké krásky, herečky nebo kudrnaté dívenky. Hledáme přirozeně hezké dívky, které vypadají zdravě a svěže.“ Když inzerát uviděla paní Fröhlichová, mladá matka z Flensburgu v severním Německu, řekla si, že se na to přesně hodí její tři dcery - Margot, Elfriede a Hertha. Když o plánu uslyšel jejich otec, vyjádřil se, že nechce, aby jeho dcery dělaly „holky v reklamě“ - a tak je maminka přihlásila bez jeho vědomí! Nakonec se to sestrám Fröhlichovým vyplatilo, protože porazily více než 1 000 dalších děvčat a soutěž vyhrály. Zvláštní na tom bylo, že rodina značku NIVEA ani neznala, protože se teprve nedávno do Německa přistěhovala ze Samoi, kde naše výrobky nebyly dostupné. Pan Fröhlich nakonec rád souhlasil s tím, že jeho dcery budou nové NIVEA dívky a mohly tak dál zářit v našich reklamách. A stejně jako dříve chlapce NIVEA, i sestry Fröhlichovy brzy všude vítaly veselé pozdravy „Ahoj, holky NIVEA!

Soutěž o NIVEA dívky 1925

Slunce, písek a péče o pleť

1958

V 60. letech dále rozkvétala ekonomika a stále více lidí si pořizovalo auta. Díky tomu mohli začít jezdit k moři a tento typ dovolené se začal rychle rozmáhat. NIVEA byla opět u toho a pomáhala lidem, aby si mohli svůj čas na slunci maximálně užít.

1963

V 60. letech už byl velmi populární - a oblíbený zůstal dodnes. Jen za posledních 40 let jsme vyrobili více než 20 milionů míčů, které znají a milují lidé po celém světě. 

A stejně jako výrobky pro péči o pleť nás míč NIVEA spojuje s lidmi, na kterých nám záleží. Proto se tato jednoduchá nafukovací gumová hračka stala jedním z nejrozšířenějších a zároveň nejvíce nedoceněných zástupců naší značky po celá desetiletí.

1975

V 60. a 70. letech byly na světových plážích běžně k vidění „karavany NIVEA“, kde jsme rozdávali nafukovací míče NIVEA všem, kdo si na pláž přinesli ochranné výrobky pro opalování NIVEA. O míče byl takový zájem, že se naše karavany někdy nedostaly ani na pláž - už na ulici se na ně vrhly davy lidí a míče byly hned pryč!

Revoluce v péči o pleť

1986

Dnes již běžně v každé drogérii vídáme řady pánských kosmetických výrobků. Před 90 lety se však mužská kosmetická péče skládala téměř výhradně z mýdla a vody. Přesto i muži mají tolik kosmetických potřeb jako ženy, ne-li více.   Na trhu tedy byla zřejmá mezera. Proto byl v roce 1922 představen první výrobek pro muže, NIVEA Mýdlo na holení, po kterém o několik let později následovala první pěna na holení. Tyto výrobky konečně poskytly mužům krémový pocit při holení, který hledali.   
 
Bylo však nutné najít řešení i pro jiné specifické potřeby. A tak NIVEA v roce 1980 odstartovala další trend uvedením Balzámu po holení bez obsahu alkoholu. Poprvé se mužům dostalo cenově dostupného výrobku po holení, který podráždění po holení nezhoršoval, ale naopak pleť zklidňoval a přinášel úlevu. Byl to okamžitý úspěch, který způsobil revoluci v pánské kosmetické péči. Potvrdilo se tak, že muži opravdu chtějí a potřebují své vlastní výrobky. A v roce 1986 NIVEA jejich přání vyslyšela. Od této chvíle muži již nemuseli používat výrobky svých manželek, sester nebo matek. Nyní mohou používat výrobky pro muže NIVEA MEN, řadu kosmetických výrobků určených přesně pro ně. 

Od krémů po gely na holení. Od  ochrany proti pocení po sprchové gely a šampony na vlasy. Od péče po holení po krémy proti vráskám.  A jejich vývoj bude pokračovat dále, stejně jako se vyvíjejí a mění kosmetické potřeby mužů.

1998

První NIVEA krém s Q10 byl uveden na trh v roce 1998 a díky své účinnosti se setkal s ohromným úspěchem. Dr. Stäb řekl: „Vědecké testy našich krémů s Q10 jasně dokazují, že tyto krémy viditelně vyhlazují vrásky.“  Dnes se výrobek NIVEA Q10 na světě prodá každých několik vteřin a náš NIVEA denní krém proti vráskám Q10 se stal jedním z nejprodávanějších krémů ve své kategorii. Dnes nabízíme mnoho různých výrobků s koenzymem Q10, od řady NIVEA pro muže až po péči NIVEA o opálenou pokožku.

2011/2014

Když se před 100 lety zrodila NIVEA, skoro všechen výzkum prováděli jen tři lidé: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna a Dr. Isaac Lifschütz.  Dnes je všechno úplně jinak. V současné době zaměstnáváme více než 850 vědců a naše Centrum pro výzkum pokožky v Hamburku je považováno za jeden z nejmodernějších institutů pro výzkum péče o pokožku na světě. „Výzkum pokožky byl vždy součástí našeho receptu na úspěch,“ říká Dr. Horst Wenck, náš viceprezident pro oblast výzkumu. „Je to jasně vidět, když se podíváte na náš vývoj. Jedním z našich prvních úspěchů bylo vyvinutí stabilní emulze vody a oleje, Euceritu, který se stal základem krému NIVEA. A s  NIVEA Creme vznikla moderní péče o pokožku."

Během těch mnoha let náš výzkum vedl k mnoha zlepšením v oblasti péče o pokožku, které dnes považujeme za samozřejmost. Pleťový krém, pleťové mléko, opalovací krém s ochranným faktorem, výrobky po holení bez obsahu alkoholu, sprej s pumpičkou, přípravky pro péči o zralou pleť, krémy proti vráskám s koenzymem Q10 - tyto i další výrobky uvedla NIVEA na trh. Ale jak říká Dr. Wenck, předtím, než můžete vymyslet takovéto novinky, musíte si klást ty správné otázky. „Na jedné straně se díváme na potřeby zákazníka - co lidé očekávají od péče o pokožku a co potřebují? Na druhé straně provádíme důkladný výzkum vlastností lidské pokožky. A na základě toho, co o pokožce víme, se pak můžeme zeptat: jak můžeme podpořit nebo stimulovat její přirozené vlastnosti?

Díky kombinaci těchto dvou stránek věci můžeme vytvářet nové a opravdu inovativní výrobky pečující o pokožku.“Vývoj nového výrobku je pomalý proces, který vyžaduje roky výzkumu. Všichni chceme výrobky, které budou vyhovovat naší pokožce, ale pokožka každého z nás potřebuje jinou péči. Musíme brát ohled na typ naší pokožky, na naši rasu, věk a kulturu i na to, kde žijeme.
Proto každý výrobek NIVEA před uvedením na trh testujeme na mnoha různých lidech a v různých podmínkách. Všechny naše výrobky musí navíc projít důkladnými testy bezpečnosti a účinnosti. Testujeme i zdánlivé maličkosti, například to, jak snadno se výrobek otevírá a zavírá. A protože jsme proti jakémukoliv testování na zvířatech, všechny výsledky našeho výzkumu zkoušíme na našich báječných dobrovolnících za pomoci moderních laboratorních technik, například zkoušek na buněčných kulturách. Jak řekl Dr. Wenck: „Od prvotního nápadu až po uvedení výrobku na trh může uplynout tři, pět nebo i více let. Na kvalitě se nedá šetřit.“ Dr. Wenck se domnívá, že budoucí vývoj péče o pokožku bude „stejně vzrušující jako v uplynulých 100 letech. Už teď pracujeme na nové generaci aktivních složek, které posunou výzkum péče o pokožku na úplně jinou úroveň.“

Jaký další objev nás v této oblasti čeká? To se ukáže časem...

Dnes, zítra, navždy

Díky  pokožce cítíme vítr, teplo slunce a doteky lidí, na kterých nám záleží.  Pokožka zrcadlí naše pocity. Když nám někdo lichotí, začervenáme se. Když se bojíme, naskočí nám husí kůže. A naše pokožka je nejzářivější, když jsme šťastní. NIVEA  zná pokožku a její potřeby. Proto vytváříme výrobky, které ji čistí, vyživují a chrání a přitom jí dodávají přesně to, co potřebuje - jemnou a účinnou péči, díky které bude hladká, pružná a krásně zářivá. Bez ohledu na to kdo jste a kde jste, jsme tady pro Vás a Vaši pokožku, pro kterou máme výjimečnou péči pro celý život. 

Ať už jste muž nebo žena. Bez ohledu na Váš věk. Bez ohledu na odstín Vaší pokožky. Ať je mastná nebo suchá. Citlivá i normální. Staráme se o Vaši pokožku. Po celý život.