cvičení s dětmi

Cvičení s dětmi: Užijte si pohyb společně se svým drobečkem

Máme pro vás spoustu různých pohybových aktivit.
Cvičení je to poslední, co maminkám přijde na mysl. Zvlášť pokud vezmeme v úvahu únavu a pocit, že nic nestíháme. Máme pro vás dobrou zprávu – úklid počká! Uvidíte, že i krátké cvičení vám pročistí hlavu a rozhýbe tělo. Povinnosti pak zvládnete rychleji a děťátko bude nadšené, že cvičíte společně.

Když cvičení pro děti pomůže i vám…

Už od školy víme, že pravidelné cvičení posiluje vitalitu a zlepšuje tělesné i duševní funkce. Takže není na co čekat. Spoustu zábavných cvičení si navíc můžete užívat společně se svým drobečkem. Nechte se inspirovat několika nápady. Jdeme na to!

Cvičení s kočárkem aneb Jde to i s miminkem

Procházky nebo projížďky na kolečkových bruslích s kočárkem jsou prospěšné pro vás oba. Super je, že nezáleží na tom, kolik měsíců vašemu děťátku je. Takto cvičit můžete i s miminkem. Věděli jste, že existují i speciální cvičení pro maminky s kočárky? Jsou podobné aerobiku – posilují svaly i kardiovaskulární systém zároveň. Díky tomu jdou kila dolů rychleji než u silových cvičení.

Radost vám jistě udělají i další výhody cvičení:

  • zdravější a silnější kosti, svaly a klouby
  • rychlejší spalování tuků, redukce hmotnosti
  • dobrá nálada a lepší zvládání stresu

Klasický i vodní aerobik zabaví i batolata

Aerobik je skvělý způsob pohybu už pro děti v batolecím věku. Posiluje odolnost kostí i svalů a podporuje zálibu v pohybových aktivitách. Aerobní cvičení také procvičuje kardiovaskulární systém a uvolňuje endorfiny – pro vaši dobrou náladu. Ve vodě si vaše malá mořská víla nebo delfínek oblíbí cákání a plavání kolem vás v bezpečnostním dětském kruhu, zatímco vy si trochu protáhnete tělo. Vodní aerobic pomáhá předcházet svalové únavě a bolesti, protože voda bude vaše tělo příjemně nadnášet.

Vodu mají obvykle rády už malá miminka. Kdy je ten nejlepší čas přihlásit se do kurzů plavání? Odpověď najdete v článku Malí plaváčci NIVEA.

Jóga vás dva pořádně protáhne

Protahovací a dechová cvičení jógy zvýší rozsah pohybu, podpoří správné držení těla, dýchání, okysličování těla a v neposlední řadě posílí svalový tonus. Právě pomalý, ale přitom intenzivní pohyb je ideální pro zdravý vývoj vašeho děťátka. Radost udělá i vám. Nejen že vás přestanou bolet záda a pro rozházené hračky se shýbnete jako nic. Navíc zrychlíte i svůj metabolismus, a tím nastartujete spalování tuků.


To pravé cvičení s dětmi: Pilates

Cvičení pilates zvyšují pružnost a posilují svaly prostřednictvím pomalého přizpůsobování těla jeho vlastnímu odporu. Zní to trochu strašidelně? Není čeho se bát. Jde o bezpečný způsob cvičení i pro malé děti a vám umožní dosáhnout pevnějšího a krásnějšího těla. Budete-li cviky provádět správně, uleví vám i od bolesti svalů a kloubů.

Tip: Pokud chcete cvičit se svým malým parťákem, počkejte alespoň do dovršeného 4. měsíce.   

Tanec a gymnastika

Jednoduchost cviků kombinovaných s hudbou a možnost opakování umožňuje cvičit s děťátkem prakticky od narození. Tancování a zpívání s miminkem nebo batoletem je spíš zábava než rutinní cvičení, ale i přesto má svůj smysl. Dítě se postupně učí rovnováze a smyslu pro rytmus. Tanec také zlepšuje psychomotorické dovednosti děťátka, jeho pružnost, pohotovost i kognitivní funkce. A samozřejmě ho učí lásce k hudbě a pohybu.

Tip: Výhodou pro vás je, že na své si přijde i váš kardiovaskulární systém. Takže příště ty schody do 4. patra vyběhnete jako nic. 


Když nemáte čas, cvičte doma

Cvičení doma je pro zaneprázdněné maminky velmi pohodlné. Cvičit můžete v podstatě kdykoliv a nemusíte nikam daleko. Vyberte si z nabídky cvičení na DVD, dívejte se a cvičte společně. Spoustu návodů na cvičení maminek s dětmi najedete i na internetu.

Tak honem do sportovního a začínáme! A nezapomeňte, že po sportu si zasloužíte odměnu. Co třeba příjemná masáž? Podívejte se na prima videonávod na masáž pro miminka.