Která barva vám dodá energii a která vás rozveselí?


BARVY MAJÍ ZVLÁŠTNÍ MOC MĚNIT NÁLADU I POCITY

Vaše oblíbené barvy se v průběhu života většinou změní. Barvy, které mají schopnost vás povzbudit a rozveselit, ale zůstávají stále stejné. Podívejte se, jaký význam mají, kterou si dát třeba do obýváku, a zjistěte, proč si značka NIVEA vybrala právě modrou.

Barvy a emoce: Proč tolik záleží na barvách kolem nás?

Kulatou plechovou nádobku s klasickým krémem od NIVEA zná každý. Proč má právě onu ikonickou tmavě modrou barvu? Tohle tajemství rozluští psychologie barev!

Jak si barvy pohrávají s našimi pocity?

O tom, jestli se na návštěvě u kamarádky cítíte dobře, může rozhodnout i taková (zdánlivá) maličkost jako barva stěn v obýváku. K některým barvám jsme zkrátka od přírody přitahováni, k jiným naopak cítíme averzi. Síla barev byla v historii použita už mnohokrát. Například v umění ji využíváme i dnes. Věděli jste, že různé barvy používají psychologové při určování diagnóz u malých pacientů? Dopad barev na psychiku si uvědomují i v jiných veřejných institucích. Nejlépe je to asi vidět v mateřských školách, které hýří jasnými a veselými barvami od vstupních dveří až po talířky na svačinku.

A jaký je význam jednotlivých barev? Červená povzbuzuje sílu, sebevědomí a tvůrčí potenciál. Žlutá v lidech probouzí energii, zelená vyvolává důvěru a modrá kromě důvěry vyvolává také pocit zázemí a stability. Ale pozor, různý dopad na naše vnímání mohou mít i odstíny té samé barvy.
Nivea krém v ruce

Co je to psychologie barev a jak funguje?

Psychologie barev sleduje, jak jednotlivé barvy ovlivňují naše rozhodování, náladu i pocity z dalších lidí, věcí a okolního prostředí. Vždyť barvy dokonce mohou zachraňovat životy. Různé výzkumy například prokázaly, že placebo tablety fungují i na základě své barvy.
Nivea krém tin-blue

Modrá barva – jistota, klid a spolehlivost

Modrá barva v lidské mysli obvykle vyvolá příjemné pocity jako pohled na nebe nebo moře za jasného krásného dne. Jsme naplněni klidem, prožíváme pocity stability, jistoty a spolehlivosti. Napadá vás lepší barva, do které jsme mohli obléct značku NIVEA?

Za významem barev stojí celá věda…

Zjistěte, jak v každodenním životě využít sílu psychologie barev. Vždyť její poznatky stojí na stovkách výzkumů.
opakovaně použitelný obal

Když vám dojde NIVEA krém…

NIVEA krém vám poslouží hned 2x. Později plechovku použijte na maličkosti a poklady. Vždyť kulatá modrá plechovka hezky zapadne do vaší koupelny a před zatouláním ochrání třeba náušnice nebo sponky do vlasů. Modrá barva vám připomene, že byste ráno i večer měli hydratovat svou pokožku.

Proč NIVEA zvolila právě modrou barvu?

NIVEA Creme začal svou dlouhou historii v zelenožluté krabici zdobené černými vlnkami a vínovými ornamenty. Právě ty totiž byly typické pro secesní styl té doby. Teprve v roce 1925 vytvořil ředitel marketingu, Juan Gregorio Clausen, klasický NIVEA design, který opatrujeme dodnes.
Jako bývalý námořní kapitán se Clausen inspiroval otevřeným prostorem moře, mysticismem a robustností modré barvy. Tmavě modrá, kterou si vybral, představuje jasnost, důvěryhodnost, čestnost a odpovědnost. Bílá barva symbolizuje nevinnost a čistotu. Jeho koncepce se dočkala skutečného úspěchu – vždyť tehdejší ředitel marketingu dokázal definovat hodnoty, které ctíme dodnes. Nadčasový design NIVEA dnes milují miliony lidí po celém světě a stal se svého druhu kultem v oblasti kosmetiky a péče o tělo a pleť.

Význam barev: Jakou barvou vymalovat ložnici a v čem jít na pracovní pohovor?

Pokud chcete zařídit svůj dům tak, aby vám v něm bylo co nejpříjemněji, nelze nechat barvy stranou. Do obývacího pokoje zvolte odstíny hnědé a krémové barvy, které navozují harmonii a klid. Kreativní místnosti mohou být pestřejší. Do nich se bude hodit červená barva, která usnadní soustředění a přemýšlení, nebo žlutá – pro velkou dávku energie. Chcete-li, aby vaše ložnice vyzývala k odpočinku a uklidňovala vás po náročném dni, vymalujte v odstínech bleděmodré. 

Využít psychologii barev můžete nejen doma. Chystáte se na pracovní pohovor? V tmavě modré budete působit seriózně a chytře, červená vám dodá sebejistotu a odhodlání. Zelená zase pomůže myslet analyticky a kriticky. Přirozeně také sníží krevní tlak – a to se u pohovoru hodí! Nejen kolem barev existuje spousta mýtů a pověr. Podívejte se na nejčastější mýty a fakta o kráse.

3 věci, které jste o psychologii barev nevěděli

  1. Barva značky, například modrá barva značky NIVEA, může ovlivnit váš názor na její produkty a služby.
  2. Velká část toho, co dnes víme o psychologii barev, je založena na Teorii barev od Johanna W. von Goetha.
  3. Barva je nedílnou součástí našeho podvědomého rozhodovacího procesu. Má vliv i na výběr oblíbeného jídla
pozadi